Wij zoeken een wijkteammanager voor TOM in de buurt

WMO Maatwerk is voor Tom in de buurt (Alphen aan den Rijn) op zoek naar een wijkteammanager.

De functie

De Wijkteammanager is integraal verantwoordelijk voor de professionele en klantgerichte dienstverlening op het gebied van informatie en advies, toegang en ondersteuning; de drie kerntaken van de Wmo-opdracht. De wijkteams bestaan uit bevlogen medewerkers in de rol van hosts, casemanagers en wijkcoach. Je bent zichtbaar op de locaties en je creëert een omgeving waarin de professionals zich verbonden voelen en met elkaar kunnen excelleren in zelf- en teamregie. De kernwaarden Talent, Ondersteuning en Meedoen zijn voor jou het uitgangspunt in de samenwerking met de teamleden.

Je wordt wijkteammanager van de teams in Kaag en Braassem en Nieuwkoop. Je geeft leiding aan twee teams met in totaal circa 50 medewerkers en ondersteunt de teamleden in hun mooie werk. We gaan uit van zelforganiserende teams waarbij jouw stijl van leidinggeven gekenmerkt wordt door coachen, faciliteren en sturen op de opdracht vanuit situationeel leiderschap. De professionals van de wijkteams hebben behoefte aan een verbindende en toegankelijke manager die dicht bij hen staat.

Je hebt een autonoom zelfstandig werkgebied waarin je opereert. Dit houdt in dat je het leuk vindt om in een groot netwerk je te bewegen. Contact te hebben met netwerkpartners, beleidsambtenaren en wethouders. Je bent het gezicht van Tom in deze gemeenten. Je werkt samen met je collega’s uit Alphen aan den Rijn in een team van 5 wijkteammanagers.

Als Wijkteammanager rapporteer je aan de directeur-bestuurder en geef je samen met het strategisch team, je collega-managers en de teamleden op inspirerende en daadkrachtige wijze sturing aan de verdere ontwikkeling van de organisatie en Wmo-opdracht.

Wie wij zoeken

Voor de nieuwe koers binnen de organisatie zoeken we een ervaren manager met een daadkrachtige en energieke persoonlijkheid die met plezier bouwt aan vertrouwen, samenwerking en resultaat, zowel intern als extern. Je inspireert en geeft ruimte binnen kaders om veranderingen daadwerkelijk te realiseren. Voor deze functie neem jij mee:

  • Diploma op hbo-niveau, aangevuld met een managementtraining is een pré.
  • Je bent een leidinggevende met ervaring binnen het sociaal domein en hebt ervaring in het leidinggeven aan professionals in de context van zelforganisatie.
  • Coachend Leiderschap: Je coacht en ondersteunt de professionals in je teams in hun nieuwe rol.
  • Netwerk skills: Samen met je collega’s werk je aan het versterken van de positie van Tom in de buurt en het verder professionaliseren van de dienstverlening.
  • Je bent positief kritisch, ziet kansen en kijkt naar wat wél kan. In de samenwerking focus je op ieders kwaliteiten, expertise en talenten voor het team en voor Tom in de buurt.
  • Je bent analytisch en communicatief sterk en kunt strategisch beleid omzetten naar concrete plannen voor de wijkteams waarbij je overzicht behoudt en draagvlak creëert.

Ons aanbod voor de beste kandidaat

Tom in de buurt is volop in beweging. Een boeiende en afwisselende werkplek waar jouw innovatiekracht goed tot zijn recht komt en initiatief gewaardeerd wordt. Een uitdagende functie waarin je de mogelijkheid krijgt om mee te bouwen aan een organisatie die vooroploopt in het vormgeven van het sociaal domein in partnership met diverse partijen.

Je komt in dienst bij één van de vijf leden van de coöperatie. Het is een functie voor 32 uur. De functie is ingeschaald in schaal 60 max €5477 bij een 36-urige werkweek conform de CAO Gehandicaptenzorg.

Je bouwt pensioen op bij pensioenfonds Zorg en Welzijn. Je start met een jaarcontract met uitzicht op een vast contract. De functie is per direct beschikbaar.

Reactie en informatie

Voordat we kandidaten uitnodigen voor een persoonlijk selectiegesprek maken wij graag eerst kennis via videobellen. Dit gesprek zal plaatsvinden met de directeur-bestuurder van Tom in de buurt. Er is dan ook tijd om jouw vragen over de functie te bespreken. Bij voldoende aansluiting maken we vervolgens persoonlijk kennis in een selectiegesprek. Bij een positief advies zal er een gesprek volgen bij Tom in de buurt met medewerkers, de collega’s die direct met jou gaan werken.

Wanneer je geïnteresseerd bent in deze functie, ontvangen wij graag je motivatie en een actueel CV via secretariaat@tomindebuurt

Voor indiensttreding vraagt Tom in de buurt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Wij vragen vanuit Tom in de buurt standaard twee referenties op.
We kijken uit naar je reactie!

Over de organisatie

Wij zijn een coöperatie met 5 leden: Kwadraad, Gemiva, ActiVite, WMO Maatwerk en De Binnenvest. Vanuit de visie dat je ondersteuning dicht bij mensen moet organiseren, is er met Tom in de buurt per 2022 één loket gekomen voor inwoners van de gemeenten Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop voor alle Wmo-vragen in de Rijnstreek. Ruim 160 medewerkers van Tom in de buurt leveren de volgende diensten voor inwoners van de Rijnstreek:

  • Informatie en advies bij hulpvragen en vragen over lokale organisaties en activiteiten.
  • Verzorgen van de Toegang tot voorzieningen zoals een rolstoel, woningaanpassing, dagbesteding of psychosociale begeleiding.
  • Het leveren van ondersteuning aan inwoners zoals Maatschappelijk Werk, psychosociale begeleiding, dagbesteding (o.a. voor inwoners met dementie, LVB of NAH) en ondersteuning mantelzorgers.

Omdat we het graag persoonlijk houden, heten wij Tom in de buurt. Tom weet raad. Tom denkt mee. Tom helpt een handje. Maar Tom betekent meer. De individuele letters staan voor onze kernwaarden: Talent. Ondersteuning. Meedoen.

Voor meer informatie zie: www.tomindebuurt.nl
Solliciteren kan ook online via onze moederorganisatie Ipse de Bruggen:  klik hier